Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Η ΚΑΚΙΑ ΜΑΝΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

       Πολλές φορές διαβάζουμε στις εφημερίδες για μάνες, που σκότωσαν τα παιδιά τους. Το παρακάτω δημοτικό τραγούδι είναι το πιο αντιπροσωπευτικό και μέρα, που είναι να δούμε και μια αλλιώτικη μάνα: 

Η μάνα η φόνισσα 

Ο γιος κινάει για γράμματα, μαθαίνει το ψαλτήρι 
κι ο δάσκαλος τον σκόλασε στο σπίτι του να πάει. 
Θέ μου, να βρω τη μάνα μου μαζί με τον αφέντη. 
Βρίσκει τη μάνα κι έπαιζε με τον αργαστηριάρη. 
-Παίχτε το, μάνα, παίχτε το με τον αργαστηριάρη 
το βράδυ να 'ρθει ο αφέντης μου κι αν δεν το μαρτυρήσω 
-Βρε τι 'δες πούστη, τι θα ειπείς και τι θα μαρτυρήσεις! 
-Κείνο που 'δαν τα μάτια μου κείνο θα μαρτυρήσω!
Το χάιδεψε το πλάνεψε, στην κάμαρα το βάνει. 
Χρυσό χατζάρι ετράβηξε κόβει τον Κωσταντάκη 
και τα σηκώτια του έβγαλε στον μάγερα τα πάει. 
-Μάγερε μαγερέψε τα, μάγερε, τηγανίστα 
πέντε νερά τα έπλυνα κι ακόμα αίμα στάζουν. 
Και να κι ο αφέντης πόρχεται με τους καβαλαραίους. 
Φέρνει αλάφια ζωντανά κι αρκούδια σκοτωμένα 
κι ένα μικρό λαφόπουλο να παίζει ο Κωνσταντάκης. 
-Γυναίκα που 'ναι το παιδί και που 'ναι ο Κωνσταντάκης; 
-Τον έλουσα τον άλλαξα και στο σκολειό τον πήγα. 
-Δάσκαλε που 'ναι ο Κωνσταντής και που 'ναι ο Κωνσταντάκης; 
-Τρεις μέρες έχω να το ιδώ και τρεις να το διαβάσω. 
-Γυναίκα που 'ναι ο Κωνσταντής και που 'ναι ο Κωνσταντάκης; 
-Κάτσε να φας κάτσε να πιεις όπου 'ν' κι εκείνος θα 'ρθει. 
Πρώτη μπουκιά που έπιασε πρώτη μπουκιά που πήρε 
και το σηκώτι εμίλησε και το σηκώτι λέει: 
-Αν είσαι Τούρκος φάγε με κι αν είσαι Οβραίος τρώγε 
κι αν είσαι και πατέρας μου σκύψε και φίλησέ με. 
Και το σπαθί του ετράβηξε της κόβει το κεφάλι. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου